Ułatwienia dostępu

Komu przysługuje NPP i NPO

FWDN za pośrednictwem współpracujących z nią osób, takich jak prawnicy, doradcy obywatelscy, wolontariusze, konsultanci i asystenci, oferuje bezpłatne poradnictwo prawne i/lub obywatelskie osobom, które nie są w stanie pokryć kosztów porad na zasadach komercyjnych.

Nasze usługi społeczne są dostępne w punktach, ośrodkach, biurach lub centrach poradnictwa prawnego i/lub obywatelskiego.

Przed uzyskaniem porady lub wsparcia konieczne jest podpisanie odpowiedniego oświadczenia, zgodnie z wymaganiami ustawy.

W ramach naszego serwisu dostępne są narzędzia i rozwiązania, które umożliwiają skorzystanie z bezpłatnych form pomocy, również z pominięciem procedur przewidzianych Ustawą o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej; Dz.U.2019.294 t.j. z dnia 2019.02.15.

Od czerwca 2020 roku nieodpłatnym poradnictwem objęci są także mikroprzedsiębiorcy.

Dodatkowe zalety usług świadczonych przez osoby współpracujące z serwisem obejmują:

– całodobową infolinię, dostępną 24/7, na której można odsłuchać nagrania z kluczowymi poradami i wskazówkami dotyczącymi bieżących kwestii prawnych, procesowych i obywatelskich;

– wsparcie asystenta lub konsultanta podczas postępowań sądowych i urzędowych;

– możliwość zamówienia pomocy osoby posługującej się językiem migowym;

– zdalne konsultacje lub wizyty domowe na życzenie;

– porady dostępne w języku angielskim lub rosyjskim;

– zamówienie papierowej wersji newslettera przygotowanego przez naszych autorów, wysyłanej przez instytucje świadczące usługi społeczne.